Під такою назвою у рамках реалізації проекту «Життя вище за вади здоров'я» пройшло нещодавно засідання «круглого столу». Організатори заходу - Вінницька обласна психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК) Вінницького обласного центру практичної психології та соціальної роботи та громадська організація «Паросток». Партнерами проекту виступили також Вінницький обласний центр планування сім'ї, обласний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Промінь», Вінницький міський центр соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді. Мета зібрання - сприяння формуванню в суспільства гуманного відношення до народження та виховання дітей з різними порушеннями в психофізичному розвитку.
До участі у засіданні були запрошені батьки, які виховують дітей з обмеженими можливостями, люди з інвалідністю, лікарі, педагоги, психологи, представники депутатського корпусу Вінницької обласної та міської рад.
«Останніми десятиліттями у більшості країн Європи відбуваються докорінні зміни у законодавстві, розумінні та забезпеченні якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Разом з вибором Україною незалежного та демократичного напряму розвитку суспільства, визнанням нашою державою у 1991 році Конвенції ООН «Про права дитини», де вказано, що «...усі діти мають право на освіту, і, як наслідок цього, право на прогрес», посилилася увага до якості й доступності освіти для дітей з особливими освітніми потребами», - зазначила завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації Тетяна Каменщук.
Відповідно до річної звітності районних (міських) ПМПК, кількість дітей з психофізичними вадами становить більше 19 тисяч осіб, що складає 7,34% від загальної кількості дітей в області. Це діти, які потребують особливих умов виховання, розвитку і навчання, а також суспільної і державної підтримки.
Сьогодні приходить нове розуміння понять «інвалідність», «вади розвитку», «інтеграція», усі ці терміни поступаються новому - «діти з особливими освітніми потребами», що однаковою мірою стосується як інвалідності у важкій формі, так і середніх за ступенем порушень. «Такий підхід пояснюється тим, що явище «недостатності» або «інвалідності» передбачає втрату або дефіцит фізичної та розумової спроможності - але ж спроможність вчитися безпосередньо залежить не від стану окремих органів або ж їх фізіологічної функціональності, а, радше, від психологічної функціональності, - пояснює Тетяна Каменщук. - Таким чином, акцент зсувається від внутрішніх проблем дитини до системи освіти, яка надає підтримку дитині у навчанні, визнає її сильні якості та задовольняє всі її індивідуальні потреби».
Важливу роль у вирішенні значної частини проблем цих дітей, зокрема освітніх, відіграють саме психолого-медико-педагогічні консультації, які здійснюють моніторинг рівня задоволення потреб дітей з порушеннями в розвитку. Тому в ході круглого столу завідувач обласної ПМПК ознайомила також присутніх з основними напрямками роботи психолого-медико-педагогічних консультацій області щодо надання своєчасної кваліфікаційної допомоги дітям з особливими потребами та забезпечення їм доступності якісної освіти.
© ЛІКТ 2009-2024