Аспекти психологічного та соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у класах/групах з інклюзивним навчанням в умовах Нової української школи обговорювали працівники психологічної служби області в ході міжрайонного методичного семінару. Захід відбувся 12 квітня на базі Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області.
Відкрила семінар Директор центру Тетяна Каменщук: «Діти з типовим рівнем розвитку мають демонструвати відповідні моделі поведінки дітям з особливими освітніми потребами і мотивувати їх до цілеспрямованого використання нових знань і вмінь».
Досвідом роботи з даного напрямку поділилися працівники психологічної служби Іллінеччини. Галина Шимик, методист РМК, представила особливості роботи з дітьми з особливим освітніми потребами та провела з учасниками практичну вправу «Образ себе». Світлана Резніченко, методист відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради, провела майстер-клас за методикою LEGO «Шість цеглинок», в ході якого учасники впевнилися, що ця технологія навчання допоможе учням тренувати пам’ять, розвивати моторику та творчо мислити: «Через гру вони зможуть навчитися таким важливим, передбаченим НУШ умінням як, наприклад, вирішення проблемних завдань».
Галина Животівська, методист міського кабінету відділу освіти Іллінецької ОТГ, поділилась досвідом роботи психологічного і соціально-педагогічного забезпечення та супроводу інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативної і просвітницької роботи з батьками таких дітей та провела інтерактивну гру для батьків «Дерево долі». Практичний психолог ДНЗ №2 м.Іллінці «Пролісок» Елла Бойко познайомила учасників з власними доробками, а саме драматизацією «За ширмою сподівань» та розповіла про процес запровадження інклюзивної освіти у закладі.
Зазначила, що «Завданням психолога є сприяти створенню позитивного мікроклімату в колективі, проведенню заходів, спрямованих на профілактику стигматизації і дискримінації у шкільному оточенні, формування неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами, адже взаємодія з іншими дітьми сприяє психологічному, когнітивному, фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах НУШ», - підсумувала роботу методист Центру та модератор семінару Людмила Адамчук.
© ЛІКТ 2009-2025