Міністерство освіти і науки України провело моніторинг роботи закладів загальної середньої освіти. Висновок: в Україні існує глибока нерівність у доступі дітей до якісної освіти, оскільки у міських школярів шанси досягти високих показників у навчанні вдвічі, а то й втричі вищі , ніж у дітей сільських територій. Основна причина – погана мережа шкіл та садочків. Як наслідок – великі розбіжності в результатах ЗНО: українська мова – сільські випускники продемонстрували 62,7% робіт низького рівня; математика – 72,3%; історія України – 77,5%.
Завдання: кожному регіону необхідно провести моделювання мережі публічних освітніх сервісів та послуг. Вінниччина посіла ІІІ місце в державі за створенням опорних шкіл, – зазначив в.о. директора департаменту освіти і науки Володимир Буняк. – Однак, робота над удосконаленням мережі продовжиться, оскільки в малокомплектних школах діти позбавлені доступу до якісної освіти через застарілу матеріально-технічну базу та відсутність фахівців з певних предметних дисциплін. Держава пропонує залишати в селах початкові школи, які мають бути максимально наближеними до дитини. При цьому не всі громади погоджуються на пониження ступеню освітнього закладу і це стримує процес оптимізації.
Загалом, інвестиції держави в загальну середню освіту на 2020 рік складають 7 млрд. 564 млн. 731 тис.грн. З них 3,5 млрд.грн. – на програму «Спроможна школа для кращих результатів»; 1,4 млрд.грн. – на Нову українську школу; 801,6 млн.грн. – STEM-лабораторії; 600 млн.грн. – на придбання шкільних автобусів; 400 млн.грн. – на обладнання їдалень; 55,3 млн.грн. – на програму «Гідність дитини»; 44,3 млн.грн – обладнання для спеціальних шкіл; 504,5 млн.грн. – субвенція на інклюзію; 259 млн.грн. – кошти на створення навчально-практичних центрів.
© ЛІКТ 2009-2025