1 липня в приміщенні облдержадміністрації пройшло засідання регіональної ради професійної (професійно-технічної) освіти в оновленому складі. Його відкрив голова ради, заступник голови облдержадміністрації Ігор Івасюк. Він привітав новий склад, ознайомив учасників з положенням про регіональну раду професійної (професійно-технічної) освіти й окреслив основні завдання, серед яких:
– сприяння формуванню та реалізації регіональної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти;
– подання пропозицій щодо розроблення стратегії розвитку професійної (професійно-технічної) освіти області;
– ініціювання проведення дослідження стану та тенденцій розвитку ринку праці в області;
– подання пропозицій до прогнозних показників потреби у кваліфікованих кадрах на ринку праці області;
– розробка пропозицій щодо формування регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів і фахівців на основі аналізу інформації про стан ринку праці;
– погодження регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів і фахівців;
– надання рекомендацій щодо розвитку мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти та їхнього фінансування, забезпечення доступності професійної (професійно-технічної) освіти;
– сприяння модернізації матеріально-технічної бази закладів професійної (професійно-технічної) освіти та впровадженню сучасних виробничих технологій в освітній процес;
– залучення вітчизняних та іноземних інвесторів, міжнародних проєктів для забезпечення розвитку професійної (професійно-технічної) освіти області;
– сприяння співпраці закладів професійної (професійно-технічної) освіти області та заінтересованих сторін;
– подання пропозицій та рекомендацій щодо розвитку державно-приватного партнерства;
– сприяння впровадженню дуальної форми здобуття професійної (професійно-технічної) освіти і навчанню на робочому місці;
– формування пропозицій щодо започаткування підготовки за новими професіями, затребуваними на регіональному ринку праці, відкриття/закриття освітніх програм підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації кадрів з урахуванням інклюзивного навчання;
– організація заходів із обговорення тенденцій розвитку ринку праці області, обміну та поширення досвіду удосконалення обласної стратегії розвитку професійної (професійно-технічної) освіти;
– надання рекомендацій щодо визначення регіональної політики у сфері профорієнтації та популяризації професійної (професійно-технічної) освіти, а також створення умов для навчання протягом життя;
– подання пропозицій щодо прийняття нових, внесення змін до діючих нормативно-правових актів у сфері професійної (професійно-технічної) освіти.
Володимир Буняк – в.о. директора Департаменту освіти і науки поінформував членів ради про стан виконання повноважень щодо управління державними закладами професійної (професійно-технічної) освіти, основні пріоритети сучасної професійної освіти, ризики та завдання. А також зазначив: заклади професійної (професійно-технічної) освіти області є досить активними в плані участі у програмах фінансової підтримки, зокрема, у програмах інформаційно-інноваційних технологій. Так, цьогоріч 5 наших закладів стали переможцями і вибороли 100 тис грн для власного розвитку в тих чи інших напрямках. Крім того, надзвичайно важливим є створення навчально-практичних центрів, адже дані центри є новітніми і дають змогу молоді фахово опановувати робітничі спеціальності. 2019 – було створено 2 НПЦ. Загалом в області діє вже 18 НПЦ.
Анжела Даценко – начальник відділу професійно-технічної освіти Департаменту освіти і науки, секретар Ради – ознайомила з ходом виконання регіонального замовлення у 2019 році закладами професійної (професійно-технічної) освіти кваліфікованих робітників. Так, при плані 4792 осіб прийнято 4361 осіб (91%), випуск – при плані 4815 осіб, фактично 4942 осіб.
ЗП(ПТ)О, які прийняли найбільшу кількість здобувачів освіти:
ЗП(ПТ)О, які прийняли найменшу кількість здобувачів освіти:
Загалом, 9 закладів виконали замовлення на 100%, 7 – на 90%, 8 – на 80% і більше.
Водночас рада ознайомилася з проєктними показниками на підготовку робітничих кадрів та молодших бакалаврів для закладів професійної (професійно-технічної) освіти на 2020 рік. Заклади сформували показники в об’ємі 4913 кваліфікованих робітників та 125 молодших бакалаврів. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України №1/9-248 від 13.05.2020 року припинено прийом здобувачів освіти з професії «Бджоляр» за рахунок коштів державного бюджету. Підготовка буде здійснюватися за рахунок регіонального замовлення, а це 50 осіб у Михайловецькому професійному аграрному ліцеї та ПТУ №14 смт.Вороновиця. В результаті обговорення, враховуючи економічну ситуацію в регіоні та потреби обласного ринку праці – прийнято рішення: погодити скориговані показники регіонального замовлення для закладів професійної (професійно-технічної) освіти на 2019 рік та відредагувати планові показники на 2020 рік на рівні тих, що були 2019 року, а саме в кількості 4790 осіб кваліфікованих робітників та 125 осіб – молодших бакалаврів.
Андрій Волинець – завідувач сектору з питань формування регіонального замовлення на підготовку кадрів, взаємодії з соціальними партнерами та зв`язку з виробництвом презентував роботу навчально-практичних центрів галузевого спрямування на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти у 2020 році. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.04 2020 року №544 затверджено перелік ЗП(ПТ)О, на базі яких будуть створені НПЦ за рахунок коштів державного бюджету:
Загальна вартість на створення навчально-практичних центрів у 2020 році становить – 3 млн. 685,8 тис.грн., із них: 2 млн. 525,4 тис.грн. – субвенція державного бюджету, 1 млн. 160,4 тис.грн. – кошти спеціальних фондів ЗП(ПТ)О та кошти фонду ім. Ебергарда Шьока (Баден-Баден, Німеччина).
© ЛІКТ 2009-2024