24 листопада пройшла он-лайн конференція з директорами інклюзивно-ресурсних центрів. Володимир Буняк – в.о. директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації акцентував увагу на особливостях роботи інклюзивно-ресурсних центрів на період карантину. І, зокрема, зупинився на необхідності надання ними якісних і своєчасних послуг. Йшлося й про можливість в подальшому організації якісного інклюзивного навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також унеможливленні потрапляння дітей до спецшкіл. Потрібно надавати перевагу сімейним формам виховання, а послуги інклюзивно-ресурсних центрів мають забезпечувати усі необхідні санітарно-епідемічні вимоги.
Тетяна Лісогурська – заступник начальника управління загальної середньої, дошкільної освіти та виховної роботи – начальник відділу інклюзивної, спеціальної освіти та виховної роботи – акцентувала увагу на підвищенні якості обстеження дітей в ІРЦ відповідно до рекомендацій, зафіксованих у висновках щодо стану розвитку дитини. Розповіла про необхідності проведення ефективних корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами у школах та на базі ІРЦ. Важливо активізувати просвітницьку роботу серед батьків щодо раннього виявлення відхилень у розвитку мовлення дитини, оскільки саме така проблематика нині на часі.
На зібранні обговорили алгоритм навчання практичних психологів ІРЦ використанню методик діагностики для дітей з особливими освітніми потребами WISC-IV, Leiter-3, Conenrs-3, CASD та РЕР-3.
Крім того, із 2021 року має запрацювати автоматизована система «Діти», покликана узагальнити інформацію щодо виявлення і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, а також створити маршрути їхнього перебування в тих чи інших закладах освіти.
© ЛІКТ 2009-2024