У січні 2018 року відбувся триденний семінар з підготовки освітян для роботи за програмою «Методика впровадження програми виховних заходів «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» з питань попередження торгівлі людьми». Захід провела методист Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області Вікторія Козачишина для класних керівників Комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім.М.І.Пирогова Вінницької міської ради».
Програму розроблено Західноукраїнським ресурсним центром за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації за підтримки Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні у партнерстві з Українським фондом «Благополуччя дітей». Метою програми є забезпечення використання комплексного підходу освітянами у роботі з дітьми та батьками щодо питань безпечної міграції та профілактики торгівлі людьми; сприяння активізації особистісного потенціалу школярів для самореалізації та самоствердження в різних сферах життєдіяльності; зміцнення сімейних стосунків, становлення адекватної самооцінки (розуміння себе як цінності, людини з правами, свободами, інтересами); актуалізація знань, умінь і навичок школярів щодо критичного оцінювання, ухвалення рішень; формування позитивної мотивації школярів до засвоєння інформації щодо протидії торгівлі людьми та наявних соціальних послуг у разі потрапляння в складну життєву ситуацію; організація взаємодії, спілкування школярів через активне залучення їх до навчально-виховної інтерактивної діяльності; використання для формування свідомості школярів та їх безпечної поведінки різних форм і методів роботи.
Теоретико-методологічною основою програми є філософсько-соціологічне розуміння людської діяльності, форм соціальної поведінки людини у різних сферах, ставлення до дитини як до суб’єкта власної життєдіяльності, використання у роботі системного, особистісно орієнтованого і діяльнісного підходів. У базисі програми лежить ідея «допомоги для самодопомоги», що розглядає людину як суб’єкт власного життя і передбачає формування у школяра вміння свідомо користуватися правами, бажання керувати своїм життям, здійснюючи моральний вибір, розвиваючи власні громадянські якості.
Запропонована програма виховної роботи має стати поштовхом для творчої діяльності класних керівників, вихователів, соціальних педагогів, соціальних працівників, психологів, педагогів-організаторів.
© ЛІКТ 2009-2025