4 червня 2014 року у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему: "Освіта, охорона здоров'я та соціальне забезпечення дітей з порушенням психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення".
Про актуальність даного питання свідчить той факт, що в Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція до зростання кількості дітей з такими вадами. За словами Р.Кошулинського заступника Голови Верховної Ради України, загальна чисельність дітей-інвалідів збільшується щорічно на 0,5% і станом на початок року сягнула показника 167.059 осіб або 2,0% від усього дитячого населення країни.
Р.Кошулинський сказав також, що політика сучасної України щодо дітей з порушеннями психофізичного розвитку як міноритарної групи, що потребує реабілітації та інтеграції, характеризується максимальним залученням держави до системного вирішення проблем. Він назвав вкрай актуальним питання щодо запровадження нових підходів до організації навчання осіб з особливими освітніми потребами, які б базувалися на демократичних, антидискримінаційних засадах.
Міністр освіти і науки України Сергій Квіт у виступі зазначив, що нині рівень цивілізованості суспільства визначається, в тому числі, за рівнем забезпечення доступу до якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. За його словами, діти не повинні зазнавати будь-якої дискримінації через проблеми свого розвитку. Фундаментальним принципом освіти дітей з особливими потребами є створення умов для кожної дитини, які дають змогу почуватися їй повноправним і поважним громадянином, цінною та захищеною особистістю.
За словами міністра, оптимальним на сьогодні є шлях реалізації та поширення моделі інтегрованого та інклюзивного навчання. Таке навчання є корисним також для інших дітей, тому що вони призвичаюються перейматися проблемами людей, стають добрішими і толерантнішими.
"Поступово, крок за кроком, ми намагаємося вирішувати проблеми, причому спільно з Національною асамблеєю інвалідів України, Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Всеукраїнським фондом "Крок за кроком", Всеукраїнською громадською організацією "Інститут соціальної політики" та іншими. За цю співпрацю щира всім подяка. Адже тільки нашими спільними зусиллями можна досягти позитивних результатів у цій життєво необхідній справі", - підсумував міністр.
Члени делегації від Вінницької області мали можливість ознайомитися як із статистичними даними, так і почути думки фахівців щодо «особливих підходів» у роботі з особливою дитиною.
© ЛІКТ 2009-2025