20 листопада на базі Моївської ЗОШ І-ІІІ ст. Чернівецького району Навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти Вінницької області та психологічна служба закладів освіти Чернівецького району провели семінар міжрайонного методичного центру практичної психології і соціальної роботи «Стежинами самовдосконалення» на тему «Роль психологічної служби у формуванні відповідального ставлення до збереження сімейних цінностей, профілактики вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління, наркотиків дітьми та молоддю».
Участь у семінарі взяли методист Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області Людмила Адамчук, методисти, практичні психологи, соціальні педагоги психологічних служб Могилів-Подільського, Томашпільського, Крижопільського, Чернівецького районів та міста Могилів-Подільського.
Завідувачка районним методичним кабінетом Тамара Рибчук розповіла про історію освіти Чернівецького району, розвиток психологічної служби у районі.
Методист з психологічної служби Чернівецького району Людмила Василик розкрила актуальність проблеми профілактики вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління, наркотиків у закладах освіти та сім'ї, важливість зміцнення та збереження сімейних цінностей, а також розповіла про систему роботи працівників психологічної служби району з даного питання.
Презентувала історію розвитку навчального закладу директор навчального закладу Галина Сандул. Керівниця розповіла про пріоритетні напрямки роботи практичного психолога ЗНЗ, а також відмітила, що діяльність практичного психолога у закладі є ефективною та результативною, психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу сприяє повноцінному, гармонійному розвитку особистості учня, підвищенню рівня психологічної культури батьків, педпрацівників.
Під час роботи круглого столу учасники зазначили, що завдання психологічної служби визначаються відповідно до стратегії розвитку системи освіти України в цілому і водночас залежать від особливостей регіональної політики, історії та традицій освіти у конкретному районі, місті, селі та селищі і повинні трансформуватися у відповідності до змін у нормативно-правовій базі, визначених пріоритетів діяльності освітньої галузі.
Людмила Адамчук відмітила, що показник кількості звернень до працівників психологічної служби області збільшується, що свідчить про зростання авторитету цієї освітньої галузі.
Основними причинами звернення до практичних психологів з боку учнів стали: проблеми стосунків з однолітками, проблеми організації дозвілля, проблеми взаємовідносин з батьками. Основними причинами звернення учнів до соціальних педагогів стали: проблеми взаємовідносин з батьками , проблеми стосунків з однолітками, проблеми жорстокого поводження в школі та сім'ї.
Батьки зверталися до психологів майже вдвічі менше, ніж учні. Серед питань що їх турбували: травматичні події, труднощі адаптації дитини до навчального закладу та проблеми взаємовідносин у сім'ї та родині. Батьки зверталися до соціальних педагогів з питань допомоги дітям та сім'ям у СЖО, проблем правового характеру, проблем взаємовідносин у сім'ї та родині.
Зважаючи на звернення учнів та батьків до працівників психологічної служби, учасники міжрайонного методичного семінару зосередили увагу на тому, що працівникам психологічної служби необхідно приділяти і надалі особливу увагу формуванню відповідального ставлення до збереження сімейних цінностей, профілактики вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління, наркотиків дітьми та молоддю.
© ЛІКТ 2009-2025