Відповідно до завдань Плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України від 06.08.2013р. №1106, протягом січня - лютого 2016 року фахівці Навчально-методичного центу психологічної служби системи освіти Вінницької області та фокус-групи працівників психологічної служби системи освіти Вінниччини працювали над розробкою циклограм діяльності практичних психологів та соціальних педагогів різних типів навчальних закладів.
Циклограма - є одним з ергономічних ефективних методів організації діяльності фахівця, які допомагають раціонально використовувати час та енергію при розв'язанні професійних завдань та значно підвищують ефективність роботи.
Для практичних психологів дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів важливо вміти сформулювати загальні цілі діяльності та реалізувати їх на практиці, а також дотримуватись „управлінського циклу" - періодичного повторення всіх основних завдань та функцій.
Повторюваний цикл може мати різну тривалість - від тижневої до річної. Річний цикл є більш загальним, він містить принципові моменти організації всіх і кожного з фахівців психологічної служби. Саме визначення циклів у діяльності дає змогу скласти відповідну циклограму роботи, яка оптимізує, спрощує діяльність практичного психолога, соціального педагога та допомагає:
При створенні циклограми діяльності працівники психологічної служби обов'язково враховують актуальні потреби і проблеми конкретного закладу освіти, а також приоритетні напрями роботи з урахуванням власної професійної кваліфікації.
Циклограма професійної діяльності є одним з проявів усталеної концепції системності в організаційно-методичній роботі, яка складалася багато років. Її впровадження на практиці надає змогу фахівцеві не тільки оптимально побудувати свою роботу, але, тим самим, створює умови для професійного саморозвитку та особистісного зростання.
© ЛІКТ 2009-2025