Над впровадженням інклюзивних практик в системі навчальної діяльності продовжують працювати фахівці Інклюзивного ресурсного центру області. Так, нещодавно на базі загальноосвітньої школи №10 І-ІІІ ст. м.Вінниця за ініціативи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації спільно з Навчально-методичним центром психологічної служби системи освіти області та лабораторією інклюзивної освіти Вінницької академії неперервної освіти відбувся навчально-практичний семінар на тему: «Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя в інклюзивному середовищі».
Метою заходу було підвищення рівня компетентності асистентів вчителів щодо методики спільного викладання, а також ознайомлено із кращими практиками як на рівні області, так і на міжнародному рівні.
Тренерами заходу були Інна Луценко, науковий співробітник лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, та Тетяна Каменщук, директор Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області та координатор Інклюзивного ресурсного центру області.
Учасники заходу мали можливість обговорити особливості спільного планування та викладання в процесі проведення уроків в інклюзивному класі, зосередили увагу на шляхах реалізації даної моделі викладання в практиці педагогів. Також були розглянуті особливості організації розвивального середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчального закладу.
Особливо цікавою була робота в міні-групах, коли учасники шукали плюси та дельти до кожної із підходів моделі співпраці фахівців. Таких підходів є кілька: один вчитель викладає, інший підключається за необхідності; паралельне викладання; викладання на учбових місцях; поперемінне викладання та викладання в команді. Детально були розглянуті етапи взаємин вчителів та класу в процесі спільного викладання.
Власним успішним досвідом роботи поділилися педагоги шкільної команди Войнашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Барського району - вчитель з математики Шабатура О.М. та асистент вчителя Коновалюк О.О.
Організатори переконані, що на даному етапі впровадження інклюзивної освіти в області на безперервній основі необхідно надавати підтримку та допомогу кожній школі для задоволення потреб кожного учня.
Інклюзивні школи повинні визнавати та враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання, а також забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів і партнерських зв'язків зі своїми громадами.
© ЛІКТ 2009-2025