Обговоренню зазначеного питання була присвячена колегія управління освіти і науки облдержадміністрації. Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах ЗНЗ Вінниччини доповідала головний спеціаліст відділу загальної середньої та дошкільної освіти Тамара Бачинська.
Так, систему початкового навчання в області у 2010-2011 навчальному році складають 57 загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня; 373 школи І-ІІ ступенів; 514 ЗНЗ І-ІІІ ступенів; 54 навчально-виховні комплекси «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад»; функціонують початкові класи у 3 приватних навчальних закладах та у 19 спеціальних школах-інтернатах. 4489 учителів забезпечують навчально-виховний процес 58 тис. учнів 1-4 класів.
У школах області створені умови для ефективного навчання та виховання дітей початкової освітньої ланки: облаштовані класні та ігрові кімнати, функціонують перші класи на базі дошкільних навчальних закладів. Тільки в 2010-2011 навчальному році відкрито 60 таких класів (1057 дітей).
Вчителі працюють за різноманітними дидактичними системами, технологіями; вимоги навчальних програм реалізуються повністю. У всіх методкабінетах районних (міських) відділів (управлінь) освіти постійно відстежується й аналізується результативність навчальних досягнень учнів за новим змістом.
З метою визначення відповідності освітнього рівня випускників початкової школи вимогам Державного стандарту здійснюється державна підсумкова атестація з української мови (мови і читання) та математики.
Проведений аналіз результатів ДПА засвідчив, що загальнонавчальні вміння і навички учнів 4-х класів Вінницької області з української мови, читання та математики сформовані на достатньому рівні (за 12-бальною системою оцінювання - 9 балів у 2009-2010 навчальному році; 8,7 балів - у 2008-2009 навчальному році).
В області сформована служба практичної психології для початкових класів. Робота психологів спрямована на організацію психолого-педагогічної підтримки учнів перших класів у період первинної адаптації до навчання у школі, виявлення першокласників, які мають ознаки дезадаптації тощо. Особлива увага надається ранньому діагностуванню та своєчасній корекції розвитку дітей.
У загальноосвітніх школах регіону працюють 577 груп продовженого дня, в яких перебуває понад 14 тис. учнів початкової школи. У 108 групах обладнані ігрові кімнати, в 392-ох школах облаштовані ігрові куточки, в 50 -є спальні кімнати для учнів 1 класу.
На особливому контролі перебуває питання харчування дітей. На сьогодні учні 1-4 класів забезпечуються 100% харчуванням. Середня вартість шкільних обідів у селах по області у 2010-2011 навчальному році становить 3,6 грн., у містах - 4,2 грн. Харчування здійснюється за рахунок бюджетних коштів, частково залучається спонсорська допомога. Більшість шкіл мають пришкільні ділянки, де вирощується городина.
«Аналіз початкової освітньої ланки дає підстави стверджувати, що школа ефективно реалізувала завдання відповідного до діючого Державного стандарту початкової загальної освіти та створила передумови для впровадження змісту, закладеного в новій редакції зазначеного стандарту», - зауважила Тамара Бачинська.
У ході засідання також було розглянуто питання створення інформаційного освітнього простору.
За інформацією доцента кафедри методології та управління освітою Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педпрацівників Надії Василенко, сьогодні навчальний процес переорієнтовано на використання активних форм та нових педагогічних технологій, які сприяють розвитку рефлексії та креативності вчителя, залученню педагогів області до самостійних наукових досліджень, практичній допомозі у розробці інноваційних проектів та їх реалізації.
Значного поширення набули нетрадиційні форми організації методичної роботи: авторські, перманентні та проблемні курси, оперативна школа методичної служби, школа інтерактивного навчання, школа професійної адаптації за фахом, школа науково-методичного зростання освітян, школа перспективного педагогічного досвіду, творчі студії, методичні фестивалі, «круглі столи».
Створено та постійно оновлюється банк інформації про загальноосвітні навчальні заклади, які здійснюють науково-дослідну роботу на міжнародному, всеукраїнському, регіональному та локальному рівнях. Постійно проводиться експертиза експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, апробація підручників і навчальних посібників.
У м.Вінниці створено єдиний освітній веб-простір - всі заклади загальної середньої та дошкільної освіти мають свої офіційні сайти, зараз ведеться робота по створенню такого веб-простору Вінниччини.
В обласному центрі працює система електронного документообігу в ланці «управління освіти - заклади освіти», більш як 3-річне використання якої повністю підтвердило її ефективність. Електронний документообіг впроваджено також і в Бершадському районі.
© ЛІКТ 2009-2024