Перебуваючи на Вінниччині з робочим візитом, Уповноважений Президента України з прав дитини Юрій Павленко завітав до ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище», аби ознайомитися із системою організації інклюзивної освіти у навчальному закладі.
Маючи значний досвід щодо підготовки фахівців із робітничих професій «Оператор комп'ютерного набору. Оператор комп'ютерної верстки», «Оператор комп'ютерного набору. Електромеханік з ремонту лічильно-обчислювальних машин», «Агент з постачання. Продавець продовольчих товарів», «Кухар. Кондитер», училище надає можливість дітям із обмеженими функціональними можливостями здобувати фах за відповідними напрямками.
Навчальний заклад з 2007 року проводить набір дітей із вадами слуху до спеціалізованих груп за професією «Оператор комп'ютерного набору. Оператор комп'ютерної верстки». За цей період учні однієї групи у кількості 10 осіб закінчили навчання, частина випускників стали студентами вищих навчальних закладів, решта - працевлаштовані. Станом на 01.02.2012 року у Вінницькому вищому міжрегіональному професійному училищі навчається 19 осіб із вадами слуху.
Сучасна навчально-матеріальна база (інтерактивні дошки, проектори, нетбуки, 300 персональних комп'ютерів) та досвідчені високопрофесійні педагоги і перекладачі-дактилологи сприяють комфортному і якісному навчанню учнів з особливими потребами. Не останню роль відіграє і робота психолога, який проводить консультації з учнями в індивідуальному порядку, сприяє вирішенню низки проблем, що виникають у дітей-інвалідів.
Як зазначає директор навчального закладу Олександр Дмитрик, проблема розвитку інтересів до предметів, що вивчаються, вирішується за рахунок організації спілкування у віртуальному класі, диференційного навчання, ігрових, моделюючих, інтерактивних форм та інноваційних методик навчання.
Викладачі, в переважній більшості, використовують авторські розробки, які дозволяють їм самостійно розробляти навчальні матеріали. Використання різних методик сприяє можливості спілкування дітей-інвалідів із однолітками, а залучення до роботи в позаурочний час здорових дітей дає змогу учням із обмеженими функціональними можливостями із захопленням навчатись і підвищувати ефективність їхньої реабілітації та адаптації в суспільстві (наприклад, організація екскурсій до музею, на видавництво, відвідання театру).
Водночас, учні беруть активну участь у конкурсах художньої самодіяльності, займаються у спортивних секціях, гуртках художньої самодіяльності та декоративно-ужиткового мистецтва навчального закладу.
© ЛІКТ 2009-2024