На засіданні розглядалися підсумки моніторингових досліджень стану природничо-математичної освіти, результати виконання обласної програми «Розвиток дошкільної освіти Вінницької області на період до 2012 року», питання створення авторських творчих майстерень учителів на базі Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників. Також підбито підсумки проведення обласної Спартакіади «Повір у себе» серед учнів з особливими потребами шкіл-інтернатів та обласної Спартакіади серед працівників ВНЗ ІІІ-ІV р.а., обговорено результати діяльності педагогічних колективів ПТНЗ області щодо вдосконалення фізичного виховання, спортивно-масової та оздоровчої роботи.
Протягом листопада-грудня 2011 року Вінницьким обласним інститутом післядипломної освіти педпрацівників у рамках обласного програмно-цільового проекту «Моніторинг якості загальної середньої освіти» (2009-2013) проведено моніторинг якості природничо-математичної освіти у загальноосвітніх навчальних закладах області (за вибіркою): у школах Барського, Чернівецького та Калинівського районів - з математики, у ЗНЗ Гайсинського, Ямпільського районів та м. Жмеринки - з фізики, у навчальних закладах Бершадського, Літинського, Немирівського, Тиврівського, Шаргородського районів та м. Хмільник - з географії, біології, хімії та природознавства.
Опрацювавши матеріали дослідження, працівники ВОІПОПП представили результати моніторингу у наступних категоріях: рівень навчальних досягнень учнів у тестуванні та за результатами І семестру, типові помилки, які припустили школярі, під час тестування а також підсумки учительського опитування щодо факторів, які впливають на результативність навчальних досягнень учнів, та методичних проблем, з якими найчастіше стикаються педагоги під час уроку.
Заслухавши інформацію доповідача, колегія рекомендувала розробити обласний проект Електронний моніторинг якості загальної середньої освіти Вінницької області» на 2012-2015 роки з метою інформаційного наповнення освітнього середовища дистанційної підтримки навчального процесу та створити електронну базу тестових завдань (тренажерів) з навчальних предметів для учнівської молоді.
Що стосується стану виконання програми з розвитку дошкілля області, то варто зазначити, що впродовж останніх років питання відновлення роботи дошкільних навчальних закладів залишається одним із пріоритетних у системі розвитку освіти. Так, протягом останніх трьох років поновили роботу 47 ДНЗ. За оперативними даними, вже у 2012 році відновили функціонування ще 3 дитячі садочки в Оратівському та Хмільницькому районах.
Дошкільною освітою в області охоплено 85,0% дітей віком від 3 до 6 років. На особливому контролі питання підготовки до навчання дітей 5-річного віку - 83,1% дітей шостого року життя відвідують дитячі садочки.
Вживаються заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів, забезпечення їх меблями, спортивним обладнанням, комп'ютерною технікою, дидактичними та навчально-наочними посібниками.
За останні роки поліпшився якісний склад педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Серед майже 5 тисяч педагогів 46,7% закінчили ВНЗ ІІІ-ІV р.а. У 2009 році цей показник становив 38,2%.
Проблемою, на жаль, залишається фінансування дошкільних закладів у повному обсязі, що не дає змоги на належному рівні зміцнити матеріально-технічну базу, удосконалити розвивальне середовище.
© ЛІКТ 2009-2025