За ініціативою відділу позашкільної освіти, виховання та шкіл-інтернатів управління освіти і науки облдержадміністрації та обласної психолого-медико-педагогічної консультації у рамках реалізації Державної програми розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю, відбулось обговорення актуальних питань запровадження інклюзивної освіти у навчальних закладах області.
Серед учасників засідання - працівники обласного центру практичної психології і соціальної роботи, обласної соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді, навчально-реабілітаційних центрів регіону, представники громадських організацій та завідувачі районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій.
Захід був присвячений питанню об'єднання зусиль державних установ та громадських організацій з метою забезпечення комплексного підходу до інтеграції дітей з особливими потребами у загальноосвітній навчальний простір, а також виробленню спільної стратегії та плану дій на найближчий період.
«На зміну державоцентристській освітній системі приходить дітоцентристська, в якій домінує орієнтація на інтереси дитини, на задоволення її потреб. І серед умов формування цієї системи - забезпечення можливості вибору освітнього закладу та навчальної програми у відповідності з індивідуальними особливостями дитини, здійснення стимулювання досягнень такого учня у різних сферах діяльності та забезпечення його соціально-педагогічного захисту», - зазначила у своєму виступі начальник відділу позашкільної освіти, виховання та шкіл-інтернатів, заступник голови ради Тетяна Лісогурська.
У ході засідання учасниками заходу розглядались організаційно-методичні та законодавчі аспекти запровадження інклюзивної освіти, роль центрів соціальної реабілітації та психолого-педагогічного супроводу у процесі інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній навчальний простір. Досвідом впровадження інклюзивного навчання поділилася також заступник директора дитячого оздоровчого центру «Шанс» м.Біла Церква Тамара Луценко.
Завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації Тетяна Каменщук зауважила, що більшість дітей з особливостями психофізичного розвитку може навчатися у загальноосвітніх школах за умови реалізації інклюзивної моделі освіти, яка включає в себе не лише адаптацію навчальної програми та плану, фізичного середовища, а й залучення батьків, співпрацю з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до потреб таких учнів. «Дитина, перш за все, повинна відчувати себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя», - наголосила Тетяна Каменщук.
© ЛІКТ 2009-2024