Зустріч на тему: «Імідж класного керівника: досвід, проблеми, перспективи» проходив на базі Вінницької СЗОШ І-ІІІ ст. - гімназії №6 і зібрала голів методичних об'єднань класних керівників та інспекторів відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій та міських рад Вінниччини.
Захід такого типу проводився в області вперше і мав за мету виробити перспективи та пріоритети розвитку роботи класних керівників, а також сприяти обміну досвідом та власними напрацюваннями між учасниками зібрання.
Відкривала роботу форуму заступник начальника управління освіти і науки облдержадміністрації Олена Чорна. «На Вінниччині працює більше 10 тисяч класних керівників. Це ті люди, які щодня приходять до дітей і так чи інакше реалізують стратегію виховної роботи, тому їхня діяльність - один з найвідповідальніших моментів навчально-виховного процесу, - зауважила Олена Афанасіївна. - Сьогодні багато навчальних закладів області працюють за проектною системою роботи - соціального, правового, дозвіллєвого спрямування. Проводиться експеримент у Турбівській школі, де ми намагаємося реалізувати ідею відокремлення функцій вчителя в школі від функцій класного керівника, аби останній відповідав лише за виховну роботу в школі. Є гарний досвід м.Вінниці - система омбудсменів, чимало районів працюють за системою шкільної медіації, а рівень організації учнівського врядування області загалом та м.Жмеринки зокрема, відзначений Міністерством освіти і науки України».
У ході роботи форуму, учасники зібрання презентували власні напрацювання у системі виховної роботи навчального закладу. Про досвід застосування проектних технологій класного керівника у виховній роботі розповідала заступник директора з виховної роботи СЗОШ І-ІІІ ст. №3 м.Вінниці Леся Шаповалюк; класний керівник, учитель СЗОШ І-ІІ ст. - ліцею №7 м.Вінниці Ліна Булейко представила відеосюжет захисту наукового проекту «Твоя доля» учнів 8 класу (2009 р.).
Заступник директора з навчально-виховної роботи Турбівської СЗОШ І-ІІІ ст. Липовецького району Наталія Клюса презентувала проект «Педагогічна підтримка учнів у школі», який реалізується в рамках регіональної програми «Класний керівник в особистісно-орієнтованому виховному просторі».
З напрямками діяльності класного керівника СЗОШ І-ІІ ст. - ліцею №7 м.Вінниці в рамках реалізації Програми «Науковий колективний проект» ознайомила присутніх голова методичного об'єднання класних керівників зазначеного ліцею Ірина Дижереловська.
Власним досвідом організації виховної роботи у школі поділилися й керівники НВК: СЗОШ І-ІІІ ст. - гімназії №6 м.Вінниці, на базі якого проводився форум. Директор Наталія Тітова та заступник з виховної роботи Ірина Кашіріна представили фестиваль творчості класного керівника «На гімназійних вітрилах», а також презентували діяльність «Школи Успіху», яка функціонує в закладі. Варто зауважити, що у 2005-2006 навчальному році школа увійшла до когорти переможців Всеукраїнського конкурсу «Сто кращих шкіл України» саме в номінації «Школа успіху».
По завершенню презентаційних виступів учасники форуму підбили підсумки роботи зібрання та підготували колективне звернення до педагогічних працівників області, в якому висловили свої пропозиції щодо покращення якості роботи класного керівника та окреслили завдання на найближчу перспективу, постановивши створити у Вінницькому обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників творчу динамічну групу кращих педпрацівників з питань роботи класного керівника та провести у травні 2011 року обласну інтернет-конференцію «Добова доза виховання: сім'я, школа».
Звернення
учасників Форуму класних керівників
до педагогічних працівників області
Шановні колеги!
Шановні класні керівники і класоводи області!
Шлемо вітання від усіх учасників першого обласного Форуму класних керівників а також найщиріші поздоровлення з Новорічними та Різдвяними святами!
Бажаємо творчих успіхів! Будьте впевнені в собі, в своїх силах і можливостях, дбайте про свою добу, нащадків, долю отчого краю, всієї України!
Нехай примножується літ вашим радощам і добрим справам, щедрішають здобутки на життєвому шляху!
Учасники Форуму свідомі того, що виховання учнів в сучасній школі повинно здійснюватися в контексті національної та європейської цивілізацій, загальнолюдських цінностей, ґрунтуватися на свободі вибору, поєднувати інтереси особистості, суспільства та держави.
При цьому національне виховання є одним із головних пріоритетів, оскільки виховання свідомого громадянина, патріота є ключовим завданням школи.
Усі погоджуються, що школа сьогодні є однією з основних інституцій соціалізації молодого покоління, і саме вона, як наголошується в Концепції загальної середньої школи, "простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації й гуманізації взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною, ґрунтуючись на ідеї самоцінності дитинства, діалогу, усвідомленого вибору особистого життєвого шляху".
Найголовнішою постаттю в процесі виховання є класний керівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом чи окремими учнями, їх батьками, впливає на формування особистості учня, сприяє розвитку його здібностей і обдарувань, творчому зростанню.
А тому, ми переконані, класний керівник має бути особистістю із вдумливістю психолога, з організаторськими та комунікативними здібностями, з оптимізмом та життєвою мудрістю, з достатнім багажем знань.
Лише тоді він буде сприяти вихованню всебічно розвиненої високогуманної особистості з високими духовними цінностями, людини демократичного світогляду, підготовленої до життя і праці у світі, що постійно змінюється.
Учасники Форуму закликають:
© ЛІКТ 2009-2024