В загальноосвітніх навчальних закладах області здобувають освіту учні-біженці. У м.Вінниці на базі вечірньої ЗШ ІІ-ІІІ ступенів №24 відкрито групу по вивченню української мови для біженців, які проживають у м. Вінниці.
Центром позашкільної освіти «Школа успіху» передбачено вивчення української мови дітьми-біженцями, проте в 2015 році відповідних звернень не надходило.
За оперативною інформацією керівників органів управління освітою, у загальноосвітніх навчальних закладах області навчається 4 дитини-біженці з числа іноземців у м.Вінниці та Вінницькому районі. Для учнів проводяться додаткові консультації з української мови.
Листом від 11.09.2015 року Департамент освіти і науки зобов'язав керівників органів управління освітою райдержадміністрацій та міських рад визначити відповідальну особу в районі/місті за виконання Плану заходів щодо інтеграції біженців та осіб, які потребують додаткового захисту, в українське суспільство (відповідно до розпорядження КМУ «Про затвердження плану заходів щодо інтеграції біженців та осіб, які потребують додаткового захисту, в українське суспільство на період до 2020 року» від 22.08.2012 року №605-р, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 18.06.2013 року №794 «Про виконання плану заходів щодо інтеграції біженців та осіб, які потребують додаткового захисту, в українське суспільство на період до 2020 року»).
Надіслано методичні рекомендації щодо особливостей організації навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах дітей-біженців і дітей, яких визнано особами, які потребують додаткового захисту, зокрема тих, що розлучені із сім'єю.
Органами управління освітою райдержадміністрацій та міських рад організовуються роботи мобільних консультативних пунктів психологічної допомоги в закладах освіти, практичними психологами здійснюється психологічний супровід.
У загальноосвітніх навчальних закладах створюються банки учнів «групи ризику», до яких включено дітей-біженців та учнів, які потребують додаткового захисту. Складено індивідуальні плани роботи, індивідуальні картки супроводу, психолого-педагогічні характеристики, ведеться облік проведеної роботи.
За потреби надаються індивідуальні консультації, проводяться тренінги.
© ЛІКТ 2009-2025