Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічні проблеми соціалізації особистості» відбулась у Вінницькому обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників 5-6 грудня. На конференцію були запрошені науковці, методисти та практики, які працюють в галузі дошкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти і виховання, керівники навчальних закладів.
В сучасній психолого-педагогічній науці вважається, що нове у педагогіці - це не лише ідеї, підходи, методи, технології, які ще не використовувались, а й той комплекс елементів або окремі елементи педагогічного процесу, які дають змогу ефективно вирішувати завдання соціалізації особистості. Одним із актуальних завдань навчання та виховання підростаючого покоління є всебічний та гармонійний розвиток адаптаційних можливостей особистості.
Учасники конференції констатують, що прагнення до ефективної розбудови освіти вимагає від педагогічної науки та практики вивчення та впровадження нових форм, методів та технологій навчання і виховання, реалізації компетентнісного підходу в умовах профілізації навчання. Педагогічні інновації є результатом творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних ситуацій. Прямим продуктом творчого пошуку стають нові навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні, зростання професійної майстерності, рівня культури та світогляду педагога.
За результатами наукових психолого-педагогічних досліджень інтелект людини формується у перші шість років життя, тому дошкільний період для кожної дитини є максимально відповідальним періодом становлення особистості. Суттєвою ланкою у розв'язанні зазначеної проблеми є загальноосвітня школа. Саме в ній розвиваються, до певної міри, необхідні якості особистості, формуються базові вміння навчальної роботи. Опанування основами суспільно значущих діяльностей є однією з провідних потреб молодших школярів. Це вимагає від них набуття вмінь діяти на психологічному оптимумі, реалізовувати свій потенціал, досягати гармонійних взаємин з довкіллям. Сфера відповідальності психолого-педагогічного супроводу підлітка включає завдання створення в освітньо-виховному закладі успішного процесу виховання, соціалізації дитини, її самореалізацію, оскільки повноцінний розвиток особистості є гарантом суспільного благополуччя. Відтак, першочерговим є завдання формування самостійної, відповідальної та соціально мобільної особистості, здатної до соціалізації в суспільстві та активної адаптації на ринку праці, що визначає необхідність широкого використання під час психолого-педагогічного супроводу різноманітних програм розвитку соціальних навичок, здатності до особистісного самовизначення і саморозвитку.
В доповідях та виступах учасників конференції зверталася особлива увага на шляхи розв'язання окреслених проблем.
Узагальнивши наявний в Україні досвід педагогів та психологів щодо соціалізації особистості, учасники конференції прийшли до таких висновків і пропозицій.
1.Тема конференції є актуальною, сучасною, своєчасною та корисною для наукових, науково-методичних та практичних педагогічних працівників закладів освіти.
2.Роботу конференції визнати науково обґрунтованою, методично спрямованою та практично значущою, яка слугуватиме подальшому розвитку особистості дитини в системі дошкільної та загальної середньої освіти України.
3.Рекомендувати обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти проведення науково-практичних конференцій, присвячених соціалізації особистості, розвитку технологій навчання і виховання учнівської молоді, психолого-педагогічному супроводу.
4.Рекомендувати навчальним закладам інтенсивніше використовувати українську та зарубіжну історико-педагогічну спадщину, здобутки сучасних вчених-педагогів та психологів в питаннях, що стосуються розвитку особистості дитини. Особливу увагу приділяти створенню сприятливого інноваційно-комунікаційного середовища в навчальних закладах.
5.Звернутися до освітянських та інших засобів масової інформації з пропозицією систематичного висвітлення стану навчально-виховної роботи серед дітей дошкільного та шкільного віку; опублікування на своїх сторінках рекомендацій конференції.
Резолюція прийнята 5 грудня 2013 року.
За інформацією Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників© ЛІКТ 2009-2025